Liczba samochodów z roku na rok rośnie. Coraz więcej osób decyduje się również na to, aby zdobyć uprawnienia do kierowania pojazdami. Często nawet seniorzy pozwalają sobie na to, aby zdobyć takie umiejętności, które jeszcze nie raz mogą im się przecież przydać.

Ubezpieczenia samochodu

Każdy kierowca musi być świadomym tej odpowiedzialności, że po polskich ulicach można poruszać się tylko i wyłącznie pojazdami, które posiadają OC, czyli tzw. Odpowiedzialność Cywilną. Jeżeli dany samochód nie posiada takowego ubezpieczenia, to nie powinno ono włączać się do ruchu. Fakt posiadania OC regulowany jest przez polskie przepisy prawne. Dlaczego Odpowiedzialność Cywilna jest tak ważna? Z dwóch powodów. Pierwsza to koszty, jakie ewentualnie trzeba będzie ponieść, jeśli kierowca spowoduje wypadek. Osoba winna wypadku nie będzie musiała martwić się, że pieniądze na ten cel będzie musiała wyłożyć z własnej kieszeni. Drugi powodów to ubezpieczenie szkody osoby/osób biorącej udział w wypadku. Zawsze można być pewnym, że pieniądze się otrzyma od ubezpieczyciela.

Dobrowolne ubezpieczenia samochodu

Kierowca ma prawo również do dobrowolnych ubezpieczeń samochodu, czyli do AC (Autocasco) i do NNW – Następstwa Nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczyciel swoim klientom może również zasugerować Assistance, czyli pomoc w przypadku awarii pojazdu. Najczęściej ta polisa ubezpieczeniowa obowiązuje nie tylko na terenie kraju, ale również poza nim. Do wyboru są również dodatkowe ubezpieczenia komunikacyjne, np. na szyby, opony.

Inne wpisy:

AC w wariancie serwisowym

Kiedy nie trzeba płacić za OC?

Ubezpieczenie przyczepy kempingowej
Ubezpieczenie wkładu własnego wynajem auta